Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Spoon kliver upp på Scenen

Publicerad: 29 Januari 2015, 10:53

Scenen är Riksteaterns nya tidning signerad contentbyrån Spoon. – Vi ville göra en tidning som kan bli bred och samtidigt dyka ner i specifika konstnärliga uttryck, säger Magnus Aspegren, vd för Riksteatern.


Ämnen i artikeln:

RiksteaternSpoon

Den nya tidningen ska berätta om scenkonsten i hela Sverige och är till för Riksteaterns 40 000 medlemmar. Det första numret kom ut i dag och nästa nummer beräknas komma i maj.

För Spoon inleddes uppdraget med en workshop där medlemmar från Riksteatern samlades för att skrapa ihop idéer till vad tidningen skulle innehålla. Då föddes namnet Scenen.

– Vi är så glada över uppdraget att får vara med och stärka Riksteaterns kommunikation, och att börja med att fråga medlemmarna vad de vill läsa om kändes som en självklarhet. Vi hoppas att innehållet ska locka till mersmak att se, höra och uppleva all slags scenkonst, säger Marie Blomgren, projektledare på Spoon, i en kommentar.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

RiksteaternSpoon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.