Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Spoons utbildningssatsning släpps i betaversion

Publicerad: 3 September 2019, 07:42

StoryCo leds av Spoons tidigare marknadschef Björn Owen Glad.

Spoons plattform StoryCo ska erbjuda löpande utbildningar för marknads- och inhouse-avdelningar. Nu släpper man in 200 testanvändare i en betaversion.


Ämnen i artikeln:

Spoon

I våras drog contentbyrån Spoon igång utbildningssatsningen StoryCo. Tanken är att plattformen ska erbjuda marknads- och inhouse-avdelningar löpande utbildningar inom exempelvis strategi, produktion och distribution. Satsningen leds av Spoons tidigare marknadschef Björn Owen Glad. Tjänsten är tänkt att möta den tilltagande inhouse-trenden där allt fler företag väljer att flytta produktionen från byrå till innanför de egna väggarna.

– Vi kommer utgå men inte begränsa oss till content marketing och rikta oss mot företag som jobbar med storydriven kommunikation i sina egna kanaler, berättade han i samband med att plattformen aviserades.

Under utvecklingsperioden har plattformen testats av 12 företag som gett StoryCo feedback. Nu släpper man en form av betaversion av plattformen där ytterligare 200 användare erbjuds att testa den gratis.

– Vi vill försäkra oss om att det innehåll vi skapar är relevant och erbjuder den kunskap och den inspiration som efterfrågas. Genom att bjuda in nya användare kommer vi få mer feedback. Det kommer hjälpa oss i nästa steg, säger Björn Owen Glad i ett pressmeddelande.

Utbildningarna genomförs helt digitalt men kunder som vill ha en skräddarsydd lösning kan även få till fysiska möten.

– Många företag som utvecklar sin in-houseverksamhet brottas idag med kunskapsproblem. Man känner att man hela tiden ligger ett steg efter och inte utvecklas i rätt takt. Ständigt lärande är en förutsättning för att lyckas i alla digitala branscher och då kan man inte längre betrakta utbildning som en punktinsats som sker någon gång om året, säger Björn Owen Glad.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Spoon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.