Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Stabilisering på reklammarknaden

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Reklammarknaden fortsätter att tappa mark jämfört med förra året. Det visar färska siffror från IRM. Men IRM ser en stabilisering på marknaden och flera mediegrupper visar upp en positiv trend.


Det tredje kvartalet i år minskade annonsmarknaden med 0,9 procent jämfört med samma period förr året. Det kan  jämföras med andra kvartalets nedgång med 6,5 procent och första kvartalets tapp på 13,5 procent.Totalt uppgår reklaminvesteringarna hittills i år till 10,5 miljarder kronor. Det är en minskning med 800 miljoner kronor, eller 7,4 procent, enligt IRM.Vinnare under tredje kvartalet är bio, utomhus, radio som alla ökar. Största tappet svarar fackpressen för. Fackpressen är också den kategori som minskar mest under hela året.

Henrik Axelsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.