Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Staffan Slörner ny vd för Sveriges Mediebyråer

Publicerad: 12 maj 2009, 13:20

Han är en av Sveriges mest meriterade reklamköpare de senaste åren. Försvarsmaktens marknadschef Staffan Slörner blir ny vd för Sveriges Mediebyråer


Ämnen i artikeln:

Sveriges MediebyråerStaffan Slörner

Staffan Slörner.

De var i går som Staffan Slörner meddelade att han slutar som marknadschef för Försvarsmakten.
Han hade redan klart med en ny arbetsgivare, men ville inte uppge namnet. 
Flera källor till Resume.se uppgav tidigare att  Sveriges Mediebyråer blir nästa arbetsplats.
Slörner ersätter Per Rosvall som gå vidare till vd-jpbbet på PlayAd.

Nu är beslutet också officiellt.

Ur pressmeddelandet:

– Vi i Sveriges Mediebyråers styrelse mycket glada över att en så kompetent och erfaren kraft som Staffan Slörner har valt att komma till oss. Vi ser verkligen fram emot att börja jobba tillsammans med Staffan, säger Carl Wåreus, styrelseordförande i Sveriges Mediebyråer.

– Jag är otroligt stolt och glad över att ha fått det här jobbet. Per Rosvall har gjort ett fantastiskt arbete och det är med stor ödmjukhet jag, i augusti, axlar hans mantel. För mig är det här verkligen ett drömjobb. Jag är ju lite av en medienörd, och har alltid tyckt att arbetet med mediebyrån varit ett viktigt och kreativt arbete, säger Staffan Slörner, tillträdande VD för Sveriges Mediebyråer.

– Jag vill på styrelsens och våra medlemmar vägnar framföra ett varmt tack till Per Rosvall för ett mycket fint och väl genomfört arbete. Han har under sina snart sex år som VD för Sveriges Mediebyråer verkligen hjälp oss att placera mediebyråerna och våra frågor på kartan. Vårt årliga branschevenemang StockholmMediaWeek, har blivit en stor framgång och en uppskattad och självklar mötesplats för branschen, säger Carl Wåreus.

Staffan Slörner har senast arbetat med en stor förändringsprocess inom Försvarsmakten som handlar om att man utan de tidigare stora värnpliktskullarna som rekryteringsbas, rekrytera upp till 10 000 frivilliga personer om året för längre eller kortare anställning.

– Staffan Slörner har varit motorn i vår framgångsrika externa profilering. Han har visat att nytänkande fungerar och hur vi ska arbeta framöver. Jag gratulerar Staffan och min utmaning blir att hitta en ersättare med samma driv och glöd, säger Erik Lagersten, Informationsdirektör Försvarsmakten.

– Att låta medievalsfrågorna ha en tydlig och jämställd roll tidigt i kommunikationsarbetet är en hjärtefråga för mig. Jag vill dock vänta tills jag tillträder innan jag pekar ut några enskilda frågor som jag vill fokusera på. Viktigast för mig är att först tillsammans med styrelsen hitta prioriterade områden. Jag behöver också lära känna medlemmarna och deras förväntningar på mig, säger Staffan Slörner.

Staffan Slörner är 45 år, gift med Annika. Paret har två barn och är bosatta i Stockholms innerstad. Skidåkning, tennis och sjöliv är stora intressen och familjen tillbringar gärna sommaren ombord på sin båt.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.