Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Stampen köper Rodeo

Publicerad: 16 Maj 2013, 08:44

Rodeos chefredaktör Lisa Corneliusson blir Stampen-anställd

Stampen Media Group köper modemagasinet Rodeo. Stampen blir även ägare vill varumärket Rodeo samt kanalerna Rodeo.net och den halvårsutgivna tidskiften RODEO.


Ämnen i artikeln:

RodeoStampenStampen Media Partner

Stampen har sedan tidigare varumärken som Devote, Familjeliv och  Bröllopstorget.

Stampen stärker nu sin ställning ytterligare när det  gäller att nå ut till: ”unga, medvetna målgrupper.”
– Vi ser många  möjligheter och synergier med Rodeo men vi har inga planer på att ändra  på innehållet eller redaktionens arbete, säger Staffan Ekberg, vd på  Devote.se i en kommentar.

Rodeo introducerades 2004 och har vuxit sig  starkt sedan dess.

SVT:s Kulturnyheterna har bland annat kallat Rodeo  ”navet för den svenska modedebatten”, medan Rodeo.net utsågs till  Sveriges bästa digitala tidskrift 2011.

Stampen Media Group ska nu  utveckla produkten ytterligare i såväl Sverige som utlandet.  

En ny  version av Rodeo.net utvecklas inom kort och Jenny Seth har exempelvis  nyligen blivit rekryterad – hon har tidigare bland annat varit  programledare för P3:s Musikguiden samt recensent och krönikör på  Aftonbladet.

– I arbetet med att utveckla Rodeos position som  Sveriges smartaste och mest samtida modemagain känns Stampen Media Group  som rätt ställe att vara på, säger Lisa Corneliusson, chefredaktör för  Rodeo i en kommentar.

Stampen Media Partner är ett affärsområde inom  Stampen Media Group med fokus på investeringar med fokus på  investeringar och tillväxt inom digitala medier och redaktionell  marknadsföring.

Karl-Johan Byttner


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.