Nyheter
Stampen köper Rodeo
Publicerad: 16 maj 2013, 08:44
Rodeos chefredaktör Lisa Corneliusson blir Stampen-anställd
Stampen Media Group köper modemagasinet Rodeo. Stampen blir även ägare vill varumärket Rodeo samt kanalerna Rodeo.net och den halvårsutgivna tidskiften RODEO.
KB
Karl-Johan Byttner
Stampen har sedan tidigare varumärken som Devote, Familjeliv och Bröllopstorget.
Stampen stärker nu sin ställning ytterligare när det gäller att nå ut till: ”unga, medvetna målgrupper.”
– Vi ser många möjligheter och synergier med Rodeo men vi har inga planer på att ändra på innehållet eller redaktionens arbete, säger Staffan Ekberg, vd på Devote.se i en kommentar.
Rodeo introducerades 2004 och har vuxit sig starkt sedan dess.
SVT:s Kulturnyheterna har bland annat kallat Rodeo ”navet för den svenska modedebatten”, medan Rodeo.net utsågs till Sveriges bästa digitala tidskrift 2011.
Stampen Media Group ska nu utveckla produkten ytterligare i såväl Sverige som utlandet.
En ny version av Rodeo.net utvecklas inom kort och Jenny Seth har exempelvis nyligen blivit rekryterad – hon har tidigare bland annat varit programledare för P3:s Musikguiden samt recensent och krönikör på Aftonbladet.
– I arbetet med att utveckla Rodeos position som Sveriges smartaste och mest samtida modemagain känns Stampen Media Group som rätt ställe att vara på, säger Lisa Corneliusson, chefredaktör för Rodeo i en kommentar.
Stampen Media Partner är ett affärsområde inom Stampen Media Group med fokus på investeringar med fokus på investeringar och tillväxt inom digitala medier och redaktionell marknadsföring.