Nyheter
Stampen kör igång motormagasin
Publicerad: 4 februari 2014, 09:05
Foto: Pressbild.
Stampen Sports Media introducerar motorsportsmagasinet, ES, i nära anslutning till att racinglöftet Marcus Ericsson tar steget in i F1-världen – premiären sker vid Australiens Grand Prix i Melbourne den 16 mars. Första numret kommer i maj och ES blir en kampanjprodukt vid Pressbyrån.
KB
Karl-Johan Byttner
Stampen menar att ES är mer av ett livsstilsmagasin än en klassisk biltidning. Magasinet innehåller alltifrån fullspäckade kalendarium om mästerskapen till intervjuer med de hetaste förarna i Norden.
Mathias Resare, vd för Stampen Sports Media, uppger att samtliga nordiska länder har förare inom F1, där svensken Marcus Ericsson är det senaste tillskottet.
– Intresset för motorsport är stort i Sverige men övriga sportmedier är dåliga på att följa upp intresset genom en kontinuerlig bevakning av de svenska och nordiska framgångarna. Till och med Kimi Räikkönen förtjänar betydligt större publicitet, säger han i en kommentar.
ES produceras av Appelberg Publishing Group och samarbetet med Stampen Sports Media signalerar startskottet för fler printprodukter inom sportsegmentet.
– Tillsammans med Stampen Sports Media har vi identifierat ett antal intressanta magasinsidéer på sportsområdet som vi planerar att lansera under det kommande året, säger Calle Ericsson, vd för Appelberg i en kommentar.
ES har en upplaga på 22 000 exemplar.