Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Starkt år för Ingo – upp 19 procent

Publicerad: 5 Augusti 2019, 10:31

Reklambyrån Ingo ökade byråintäkten med 19 procent under 2018 till 59 miljoner kronor. Även lönsamheten ökade kraftigt.


Ingo är en av Reklamsveriges mest prisade byråer på senare år och ligger bland annat bakom succékampanjen "Swedish Number" tillsammans med Cohn & Wolfe som renderade Grand Prix 2016. I våras tog byrån hem två guldägg för Burger King i aktivering och digitalt för "Craft a western Whooper".

Nu rapporterar Dagens Opinion att 2018 var ett starkt år för byrån även ekonomiskt. Under 2018 ökade byrån omsättningen med 19 procent till 125 miljoner kronor. Vilken tillskrivs nya kunder, främst via det internationella nätverket WPP.

Även byråintäkten ökade, med 19 procent till 59 miljoner kronor. Rörelseresultatet på 4,7 miljoner kronor var en ökning med över 50 procent jämfört med 2017 och rörelsemarginalen på byråintäkten ökade med 2 procentenheter till 8 procent.

Antalet snittanställda ökade med tio till 44.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.