Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Stjärnkrögaren rear ut maten

Publicerad: 22 januari 2009, 14:38

Melker Andersson som ligger bakom flera av Stockholms mest välkända restauranger anpassar sig till lågkonjunkturen. Måndag till och med onsdag erbjuder han 50 procents rea på maten på sina restauranger.


Ämnen i artikeln:

Lili AssefaMelker Andersson

Melker Andersson drar igång en annorlunda kampanj för sina krogar.

Lili Assefa är Melker Anderssons pr-konsult:
– Melker ringde och sa att han ville köra en reklamkampanj, och det kommer vi att göra, men jag tycker att det är viktigt att vi också förklarar varför vi gör det.
– Även om restaurangerna går bra, så märker vi av lågkonjunkturen och finanskrisen. Vi vill ha fullsatt alla kvällar, annars är det inte kul för gästerna.

Är ni inte oroliga för att det ska sända ut konstiga signaler. Restauranger som konkurrerar med pris brukar kanske inte vara de bästa?
– Melker Andersson är ett starkt varumärke, så han behöver inte bevisa något. Folk vet att det är hög kvalitet på maten.

Kommer ni att behöva göra reklam. Det här kommer väl alla skriva om idag?
– Jo, det ringer ganska mycket nu på morgonen.

Melker Andersson driver krogarna Le Rouge, Kungsholmen, Smak och F12.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Lili AssefaMelker Andersson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.