Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Storykit breddar erbjudandet till DOOH

Publicerad: 2 September 2019, 12:48

Storykit breddar sitt verktyg till att även inkludera assistans gällande digital out of home-tavlor.


Ämnen i artikeln:

KIT

Teknikplattformen Storykit ska hjälpa kommunikatörer och marknadsavdelningar att lätt ta fram video och annat innehåll för sociala medier. Nu breddar Storykit, som förra året knoppades av från Kit, sitt erbjudande genom att även erbjuda hjälp för digital out of home-tavlor.

– Vårt mål är att förenkla alla marknadsförares och kommunikatörers vardag. Innehållsproduktion för sociala kanaler är en stor pusselbit, men vi ser också att kunderna använder plattformen för annan kommunikation; exempelvis för utbildningar, intern kommunikation, rekrytering och så vidare. Att vi nu kan hjälpa våra kunder att komma ut i ännu fler kanaler är förstås superspännande, säger Peder Bonnier, vd på Storykit.

En av de kunder som testat Storykits verktyg för digital out of home är Stockholms stad.

– Det här innebär att vi kan öka volymerna. Exempelvis vill vi i mycket högre utsträckning lokalanpassa våra budskap så att kommunikationen känns relevant för den publik som faktiskt rör sig i området runt respektive tavla, och det är otroligt enkelt att göra i Storykit, säger August Jakobsson, kommunikatör med inriktning på sociala medier på stadsledningskontoret vid Stockholms stad.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

KIT

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.