Nyheter
Storytel relanserar magasinsapp – här är konceptet
Publicerad: 19 augusti 2019, 07:59
Den Storytelägda appen Ztory konkurrerar med storsatsaren Readly. I sommar har man relanserat appen med ett koncept framtaget av Graviz Outhouse, ett koncept som ska tas vidare av Storytels inhouseteam.
Tidigare i år köptes den digitala magasinsappen Ztory upp av Storytel. Ztory omsatte vid köpet 5,4 miljoner kronor och hade en förlust på cirka tre miljoner kronor.
När appen nu relanserats av Storytel har de valt att göra det med ett kommunikationskoncept anpassat för sociala medier och framtaget av Graviz Outhouse. Storytel, som vanligtvis jobbar med B-Reel, har tidigare jobbat med Graviz på den svenska marknaden.
– Det är härligt att Ztory ville hitta ett eget uttryck som på ett lekfullt sätt verkligen visar deras produkt, säger Johanna Bergbom, vd och projektledare på Graviz Outhouse.
Filmerna har dessutom anpassats så att Ztory och Storytels inhouseavdelningar framöver kan ta fram nya versioner av dem.
– Det är så vi jobbar på Graviz Outhouse - vi gör ett grundmaterial med strategi och kreativ lösning, och kunden kan ta det vidare om de har inhouse-resurser, fortsätter Johanna Bergbom.
LÄS MER: Graviz paketerar om erbjudandet – blir "Outhouse"
– Att vi gemensamt hittar en lösning som inte bara fungerar nu utan också över tid är något som vi alltid strävar efter, säger Josefin Grip, marknadschef på Storytel Sweden.
Arbetsgrupp Storytel:
Daniel Malmqvist, Head of Ztory, Storytel Sweden AB
Josefin Grip, Marknadschef Storytel Sweden AB
Fredrik Bernsmed, Commercial & marketing Storytel Sweden AB
Arbetsgrupp Graviz Outhouse:
Produktionsledare - Lowa Redig, Graviz Outhouse
Projektledare - Johanna Bergbom, Graviz Outhouse
CD & Copy - Peter Eriksson, Graviz Outhouse
AD - Jim Tegman, Graviz Outhouse
Produktionsbolag:
Vidéa AB