Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Strålfors köper Friends & Tactics

Publicerad: 12 augusti 2013, 13:37

Kommunikationsföretaget Strålfors, ägt av PostNord AB köper 30 procent av DM/RM-byrån Friends & Tactics.


Strålfors och Friends & Tactics har under en tid samarbetat med flerkanalig direktkommunikation. Förvärvet innebär ett utökat samarbete och för Friends & Tactics en ökad expansionstakt på såväl den svenska som Europeiska marknaden.  

–Vi är en relativt nystartad DM/RM-byrå som på korttid attraherat starka varumärken som bland andra Dagens Nyheter, Birka Cruises, Opel, Frälsningsarmén och Entercard, säger Friends & Tactics vd Magnus Widgren. Tillsammans med Strålfors har vi i våra uppdragsgivares kampanjer lyckats skapa resultat som långt överträffat våra förväntningar. Vi är mycket glada att en koncern som omsätter cirka 40 miljarder per år vill vara med oss i en resa som bara börjat. En utmaning för dagens DM/RM-byråer är att effektivt kombinera postala och digitala kanaler. Samarbetet med Strålfors ger oss de plattformar vi behöver för att lyckas med detta.

Annica Axelsson, VD för Strålfors Svenska AB, kommenterar:

– För oss är detta ett viktigt steg framåt i vårt erbjudande, marknaden kräver högre kompetens inom kommunikationslösningar och med detta förvärv breddar vi vår portfölj ytterligare med kreativ kompetens. Vi har samarbetat med Friends & Tactics under en tid och vi har sett att det har gett en ytterligare dimension i vårt arbete med våra kunder, därför kändes det naturligt att fördjupa ytterligare.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.