Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Subtil logotypförändring när Ericsson släpper ny identitet

Publicerad: 2 Mars 2018, 12:51

Ericssons logotyp före (t.v) och efter (t.h).

Under veckans Mobile World Congress i Barcelona släppte svenska Ericsson en ny digital varumärkesidentitet och logotyp, framtagen av Stockholm Design Lab.


Ämnen i artikeln:

EricssonStockholm Design Lab

Under veckan som gått har aktörer i telefonibranschen samlats i Barcelona för branschens största sammankomst, Mobile World Congress.

I samband med MWC har svenska Ericsson även lanserat sin nya varumärkesidentitet, framtagen av Stockholm Design Lab.

Den nya identiteten har tagits fram och optimerats utifrån ett digital first-perspektiv och fokuserar enligt ett pressmeddelande på "funktionalitet över estetik".

– Varumärkesidentiteten vi skapat för Ericsson har utgått från digitala förutsättningar och behov där enkelhet, förtroende och ökad produktivitet är nyckelfaktorer. Stockholm Design Labs målsättning med designarbetet är att göra komplexitet, tvetydighet och poänglös dekoration till någonting som hör till det förflutna, säger Björn Kusoffsky, vd och grundare Stockholm Design Lab.

Sedan tidigare jobbar Stockholm Design Lab med kunder som SAS, IKEA, Polestar och Volvo Cars.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.