Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Succé för Amelias strandtestarannons

Publicerad: 6 april 2011, 13:16

Förra veckan, i torsdags, annonserade tidningen Amelia efter en strandtestare. Efter bara några dagar hade 120 000 personer besökt annonsen på arbetsförmedlingens hemsida och 2000 personer hade sökt tjänsten.


Ämnen i artikeln:

Amelia

Annonsens genomslag i media har varit enormt och intresserat tidningar från världen över. Tysk tv kommer nu att följa med strandtestaren på jobbet som går ut på att testa bland annat resor, spabesök och lyxweekends – erbjudanden som Amelia-redaktionen får men som de inte hinner undersöka eller testa själva.

Strandtestarjobbet är inspirerat av den australiensiska förlagan ”Best job in the world” från 2009 där den Statliga Turistbyrån i Queensland och byrån CumminsNitro kom på idén att söka efter en person som under ett år skulle ”vaka” över en korallö i Stora Barriärrevet.  

Kampanjen för ”Best job in the world” belönades med mängder av priser, däribland två Grand Prix, två guld i Direct och två lejon i pr.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Amelia

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.