Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 10 oktober 2008, 10:41
I flera veckor har Dagens Industris kampanj för välgörenhetsorganisationen Hand in Hand rullat. Med näringslivskändisar som SEB:s Annika Falkengren har man bett om bidrag. Över 2 miljoner kronor har kommit in.
– Det har varit ett fantastiskt engagemang från entreprenörerna som ställt upp i kampanjen, tack vare dem och alla som ställt upp ideellt med produktionen och Hand in Hands unika affärsidé har vi tillsammans på några veckor lyckats samla in närmare 2 miljoner kr. Säger Johan Öhlin, producent Frankenstein Stockholm som har gjort kampanjen.
Hand in Hand är en organisation som arbetar för att hjälpa fattiga kvinnors företagande i Indien.
Dagens Industri har upplåtit annonsutrymmen i tidningen och på nättidningen di.se. Dessutom har Dagens Industri gjort en reportageserie om Hand in Hands verksamhet i Indien.
Claes de Faire