Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Succé för DI:s kändiskampanj

Publicerad: 10 Oktober 2008, 10:41

I flera veckor har Dagens Industris kampanj för välgörenhetsorganisationen Hand in Hand rullat. Med näringslivskändisar som SEB:s Annika Falkengren har man bett om bidrag. Över 2 miljoner kronor har kommit in.


– Det har varit ett fantastiskt engagemang från entreprenörerna som ställt upp i kampanjen, tack vare dem och alla som ställt upp ideellt med produktionen och Hand in Hands unika affärsidé har vi tillsammans på några veckor lyckats samla in närmare 2 miljoner kr. Säger Johan Öhlin, producent Frankenstein Stockholm som har gjort kampanjen.

Hand in Hand är en organisation som arbetar för att hjälpa fattiga kvinnors företagande i Indien.

Dagens Industri har upplåtit annonsutrymmen i tidningen och på nättidningen di.se. Dessutom har Dagens Industri gjort en reportageserie om Hand in Hands verksamhet i Indien.

Claes de Faire

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.