Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Succékampanjen

Publicerad: 28 April 2010, 13:30

I slutet av förra veckan nyöppnade Hageby Centrum i Norrköping under parollen Världens centrum. Holy Diver fick uppdraget att ratta releasekampanjen. Till premiären kom 120 000 besökare – i en stad med 129 000 invånare.


Ämnen i artikeln:

Holy Diver

Hageby Centrum i Norrköping öppnade 1966 och har fört en ganska blygsam tillvaro, när ägarna Steen & Ström 2004 bestämde sig för en uppryckning. Ambitionen var att bygga Östergötlands största shoppingcentrum.

Resultatet blev ”Hageby- Världens Centrum”, som slog upp portarna 22 april. Bakom kampanjkonceptet står reklambyrån Holy Diver, som var med redan när centrumet i princip var en byggarbetsplats, som av naturliga skäl bjöd på väldigt lite shoppingiinspiration. Strategin initialt handlade därför om att bygga förväntningar, istället för att be om ursäkt för röran.
– Konceptet handlar om att Hageby, med glimten i ögat, ska ingjuta stolthet och självförtroende, inte bara för Norrköping, utan hela regionen, säger Hagebys marknadschef Annelie Svensson i en kommentar.

För invigningseventet anlitades Subito, som ingår i samma koncern som Holy Diver. Genom överraskningsmoment bjöds besökarna på en shoppingupplevelse där Hageby fick vara huvudattraktionen, utan någon stor artist som dragplåster.

Förutom eventet har kampanjen synts i regionala reklamfilmer (se nedan), print utomhus och annonser i hela regionen, samt radio och web.

Reklambyrå: Holy Diver
Eventbyrå: Subito
Produktionsbolag, film: The Producers
Regissör: Christofer Vibenius

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Holy Diver

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.