Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 28 april 2010, 13:30
I slutet av förra veckan nyöppnade Hageby Centrum i Norrköping under parollen Världens centrum. Holy Diver fick uppdraget att ratta releasekampanjen. Till premiären kom 120 000 besökare – i en stad med 129 000 invånare.
Ämnen i artikeln:
Holy DiverHageby Centrum i Norrköping öppnade 1966 och har fört en ganska blygsam tillvaro, när ägarna Steen & Ström 2004 bestämde sig för en uppryckning. Ambitionen var att bygga Östergötlands största shoppingcentrum.
Resultatet blev ”Hageby- Världens Centrum”, som slog upp portarna 22 april. Bakom kampanjkonceptet står reklambyrån Holy Diver, som var med redan när centrumet i princip var en byggarbetsplats, som av naturliga skäl bjöd på väldigt lite shoppingiinspiration. Strategin initialt handlade därför om att bygga förväntningar, istället för att be om ursäkt för röran.
– Konceptet handlar om att Hageby, med glimten i ögat, ska ingjuta stolthet och självförtroende, inte bara för Norrköping, utan hela regionen, säger Hagebys marknadschef Annelie Svensson i en kommentar.
För invigningseventet anlitades Subito, som ingår i samma koncern som Holy Diver. Genom överraskningsmoment bjöds besökarna på en shoppingupplevelse där Hageby fick vara huvudattraktionen, utan någon stor artist som dragplåster.
Förutom eventet har kampanjen synts i regionala reklamfilmer (se nedan), print utomhus och annonser i hela regionen, samt radio och web.
Reklambyrå: Holy Diver
Eventbyrå: Subito
Produktionsbolag, film: The Producers
Regissör: Christofer Vibenius
Tero Marjamäki
Ämnen i artikeln:
Holy Diver