Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Sunny at Sea och Under går ihop

Publicerad: 29 augusti 2017, 13:06

Johan Wendborg, vd på Sunny at Sea, och Tobias Ottomar, creative director på Sunny at Sea.

Foto: Pressbild

De digitala byråerna Sunny at Sea och Under går ihop.


Ämnen i artikeln:

Sunny at Sea

Den nya byråkonstellationen kommer att gå under Sunny at Sea:s namn. De båda byråerna har sedan tidigare jobbat med kunder som Rörstrand, Absolut Vodka och TUI.

Huvudfokus för byrån kommer ligga på att förstå hur användaren känner inför en viss produkt.

– Användarupplevelsen är allt. Vi måste till och med förstå vad du känner när du öppnar ett paket pasta. Är förpackningen smart? Eller blir du irriterad? När vi förstår vad som händer i användarens samtliga möten med varumärket kan vi lösa problemet, berättar Johan Wendborg, vd på Sunny at Sea.

Byråns nya projekt kommer att inledas med att de studerar användarens kontaktytor med varumärket i fråga. Sunny at Sea berättar att de även kommer att jobba i kluster med olika samarbetspartners för att täcka all kompetens som krävs för ett visst projekt.

– Skulle vi leverera alla lösningar själva skulle vi behöva vara Europas största byrå. Det är för dyrt och ineffektivt. Vi vill i stället bygga upp ett kluster av experter där vi kan sätta in resurser när det behövs. Nu är vi ett team med varumärkesstrateger, designers och utvecklare. Det är en optimal kärna. Sedan jobbar vi med alltifrån influencer marketing-byråer och musiker till analysbyråer och arkitekter. På så sätt kan vi ta hand om hela kunden och ha en nära relation. Vi är en liten byrå för stora kunder, avslutar Johan Wendborg.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Sunny at Sea

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.