Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Sunsilk hjälper Madonna med skivsläpp

Publicerad: 20 mars 2008, 07:54

Madonna lanserar sin nya singel 4 Minutes i dagarna.
Till sin hjälp tar hon en reklamfilm för hårprodukten Sunsilk.


Singeln är första smakprovet från kommande albumet Hard Candy. 4 Minutes är producerad av Timbaland och Justin Timberlake finns med på låten.

Lanseringen sker globalt på radio och går att ladda ned på nätet.

Men Madonna tar även till ett nytt marknadsföringsgrepp. Vanligtvis bidrar artister med sig själva och låtar till reklam men i det här fallet är det snarare reklamen som bidrar till Madonna. Sunsilkreklamen kommer samtidigt med låtlanseringen och presenterar Madonnas karriär på 30 sekunder.

– Madonna fortsätter att vara en inspiration för unga flickor genom att hela tiden förändra sin look, säger David Rubin, chef för ”US haircare operations” på Unilever i ett uttalande.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.