Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Supermodellen startar magasin på webben

Publicerad: 9 september 2009, 07:32

Några dagar kvar till New York Fashion Week och Tyra Banks lanserar sitt nya modemagasin Tyra: Beauty Inside & Out. Samtidigt läggs Time Style & Design, med en upplaga på 1 miljon, ned.


Tyra Banks rider vidare på sitt medievarumärke. Realityn Top Model, Realityn Stylista (där deltagarna tävlar om att få jobb på Elle) och egen talkshow The Tyra Banks Show.

Och nu det egna mode- och livsstilsmagasinet Tyra: Beauty Inside & Out. Enligt WWD har den tidigare supermodellen fått flera förfrågningar om att leda ett modemagasin. När hon slår till blir det med eget namn och enbart på webben. Förutom hon själv ska Tyra: Beauty Inside & Out ha sex personer i redaktionen. Innehållet har fokus på mode, skönhet, hälsa och relationer. Samtidigt blir det mycket crosspromoting för Tyra Banks alla andra mediekanaler. Premiären för magasinet var i natt.

Gamla traditionella och pappersbruna modetidningarna har det däremot tuffare. Trots att  New York Fashion Week, som har döpts om av huvudsponsorn till Mercedes Benz Fashion Week, öppnar i morgon har magasinsjätten Time Inc bestämt sig för att lägga ned sitt kvartalsmagasin Time Style & Design.

En taleskvinna för Time Inc säger till New York Post att krisen för lyxannonsering var den avgörande orsaken för nedläggningen.
– Vi hoppas kunna publicera igen när ekonomin blir bättre.

Time Style & Design har en miljon i upplaga med 450 000 läsare i Europa och resten i USA.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.