Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Superteamets" första kampanj för Filippa K

Publicerad: 29 Juni 2010, 14:10

Filippa K bröt sitt mångåriga samarbete med reklambyrån Le Bureau och satsade istället på ett ihopvärvat ”dream team” med David Hägglund som huvudkreatör. Här är första kampanjen med den nya konstellationen.


Ämnen i artikeln:

Filippa K

– Vi sätter samman vårt eget dream team i stället för att arbeta direkt med någon reklambyrå, sa Filippa K:s marknadschef Eva Boding till DI i januari i år.

Tilsammans med grundaren Filippa Knutsson  och förre Storåkers-profilen David Hägglund handplockade hon kreatörer till ett ”dream team”.

– Vi vill jobba med dem som är bäst för oss genom att skapa en närhet till vårt team. I David Hägglund har vi hittat rätt person eftersom han har helt rätt stil och känsla, sa Eva Boding.

Nu kommer första resultatet av det nya kreativa teamets arbete för Filippa K. Det är herr- och damkollektionen AW10 som marknadsförs. Bilderna är tagna i New York i slutet av mars.

Teamet bakom kampanjen

Fotograf: Camilla Åkrans, LundLund
Stylist: Robert Rydberg, Link Details
AD: David Hägglund, Studio David Hägglund
Hår och make up: Fredrik Stambro, Agent Bauer
Modeller: Mathias Lauridsen, Scoop Models, Amanda Nørgaard, Scoop Models

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Filippa K

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.