Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Svea lyser upp Hötorget

Publicerad: 10 November 2009, 09:28

Nu ska Hötorgsskraporna lysas upp igen. Det är webbyrån Svea som har fått uppdraget där svenskarna uppmanas att rösta på sin favoritfärg.


Ämnen i artikeln:

Svea

Nu ska Hötorget lysas upp - igen

Kampanjen ska dra fler människor till Hötorgs-City som just nu består av drygt 100 butiker och restauranger. Under november ska svenskarna, då främst stockholmarna, kunna rösta på sin favoritfärg på kampanjens hemsida. Tävlingen delas in i fyra olika kategorier; stockholmare, professionella, barn under 13 och generationsbarnen som är över 50.

– Vi kommer att välja 20 bidrag ur varje kategori. En namnkunnig jury väljer sedan ut vinnare från de 10 bidrag med flest röster i varje kategori, säger Andreas Westling, projektledare på Svea till Resume.se.

Trots att kampanjen bara har pågått en dryg vecka har intresset varit stort och Andreas Westling är hittills nöjd:

– Hötorget är ett av stockholms viktigaste landmärken och det engagerar folk. Tanken bakom tävlingen är att det ska vara enkelt och kul att delta. Det är som en designtävling, fast öppen för alla.

Hötorgsskrapan har tidigare upplysts till förmån för Rosa bandet och i samarbete med Melodifestivalen.  Pr-byrån för aktiviteten heter Spotlight

För att tävla, klicka här:

Matilda Sundåker

Ämnen i artikeln:

Svea

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.