Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Svensk reklammarknad - kriståligast i Norden

Publicerad: 23 juni 2010, 13:46

Idag presenterade IRM siffrorna för de nordiska ländernas reklammarknader under 2009. Sverige stod för ett rekordras men klarade sig trots det bäst undan krisen.


Allra sämst gick det för Norge som förlorade 15 procent av allt köpt medieutrymme under 2009.

Finland gick knappt bättre och tappade 14,3 procent. Danmark sjönk med 13,8 procent.

Allra bäst gick det alltså för Sverige som hamnade på 12,5 procent. Bäst i Norden trots att de är det största raset sedan IRM började sina mätningar 1975.

Ove Gustafsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.