Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Svensk tar över reklamsuccén

Publicerad: 13 april 2010, 12:39

Svenske Henrik Hallgren fick ta över från stjärnregissörerna Juan Cabral och Tom Kuntz och har gjort Fallons nya film för chokladtillverkaren Cadbury.
Och svensken chockar med att göra en film om – chokladtillverkning.


Ämnen i artikeln:

Cadbury

Chocolate Charmer är en minuts film om en mjölkchoklad-DJ som med magisk hand visar hur man skapar en chokladkaka. Det är surrealistiskt men ändå ganska handfast jämfört med föregångarna på Fallon London.

” It's...yes it's normal advertising”, står det i en kommentar på Creative Review.

Men ”normal” reklam var kanske enda vägen att gå. Tidigare hade Juan Cabral gjort odödlig reklam med den trummande gorillan, någon mindre odödlig reklam med flygplatsbilarna som kör ikapp. Han avlöstes av Tom Kuntz som fick ögonbrynen på två tioåringar att dansa vilket gjorde honom till världens mest prisade reklamfilmsregissör 2009.

Den nya filmen är musiksatt med The Charlatans ”The Only One I Know”.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Cadbury

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.