Nyheter
Svenska PR-företagen byter namn – tillsätter ny styrelse
Publicerad: 24 mars 2022, 11:01
Övre raden, från vänster till höger : Johanna Sörstrand, Jonas Pertoft, Hanna Resare Monsén Nedre raden, från vänster till höger: Lars Sjögrell, Edit Künstlicher och Lars-Ola Nordqvist.
Branschorganisationen Svenska PR-företagen byter namn till Svensk PR. Organisationen har också rekryterat en ny styrelse för 2022.
Branschföreningen Svenska PR-företagen verkar för att stärka pr-branschens konkurrenskraft. Det nya namnet Svensk PR har tagits fram för att förtydliga, förenkla och bättre profilera det arbete branschföreningen utför. Till det nya namnet har även en ny logo formgetts. Den nya styrelsens ordförande Jonas Pertoft, grundare Södra tornet i Uppsala, tar över klubban efter Lars-Ola Nordqvist som fortsatt kvarstår i styrelsen som styrelseledamot.
– Svensk PR berättar vad vi sysslar med i den här föreningen. Vi vill lyfta branschen och våra medlemsföretag och ta nästa steg. Vi vill bli fler byråer i föreningen, men också bjuda in fler frilansare, studenter och PR-folk och kommunikatörer som jobbar som anställda. Tillsammans kan vi utveckla kompetensen, nätverken och etiken i branschen, säger Jonas Perftoft, ordförande Svensk PR i ett pressmeddelande.
Den nya styrelsen består även av:
Lars-Ola Nordqvist, Senior advisor och partner Thinc/Empower, styrelseledamot
Hannah Resare Monsén, Co-Founder och PR strategist, z.network, styrelseledamot
Edit Künstlicher, Senior PR-strateg och grundare editK, nyvald styrelseledamot
Lars Sjögrell, PR-konsult, delägare och grundare, Perspective Communication, nyvald styrelseledamot
Johanna Sörstrand, VD och partner Ibeyostudio, nyvald styrelseledamot