Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Svenska pr-kampanjerna som tar plats bland världens bästa – här är resultatet i Sabre Awards

Publicerad: 24 Oktober 2019, 08:23

Tre svenska pr-kampanjer tar plats bland världens bästa.

Sabre Awards utser svenska "Pu:rest - a waste water beer" av BCW till den sjunde bästa pr-kampanjen i världen.


Ämnen i artikeln:

BCWHouse of RadonEdelman DeportivoSabre Awards

I september avtäckte The Holmes Report, som driver världens största pr-tävling Sabre, listan "2019 Global Sabre Awards" som innehåller de 40 bästa pr-kampanjerna som har valts ut bland över 5 500 bidrag från 60 länder.

Tre svenska kampanjer lyckades ta sig in på listan: "Pu:rest - a waste water beer" av BCW för Carlsberg Sweden/IVL Swedish Environmental Institute och New Carnegie Brewery. "Old Milk" av Edelman Deportivo för Coop och "Dear Condom" av House of Radon för RFSU.

Under Sabre Awards-galan som ägde rum igår 23 oktober avslöjades rankningen från 1-40, och därmed vilka som utsetts till världens bästa pr-kampanjer.

På första plats hamnar "Every Baby is a Gerber Baby - Sparking a Global Conversation on Inclusion" som är framtagen av Edible för varumärket Gerber. Kampanjen väckte stor uppmärksamhet då Gerber valde en bebis med Downs Syndrom som ansiktet utåt.

"Pu:rest - a waste water beer" hamnar på en sjunde plats på listan, medan "Dear Condom" hamnar på plats 12. "Old Milk" tilldelas en 23:e plats.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.