Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Svenska United Minds lanseras globalt

Publicerad: 24 oktober 2018, 13:15

Weber Shandwick vill samla alla kompetenser inom insikt, analys, strategi och transformation under United Minds varumärke.


Ämnen i artikeln:

United MindsPrimeWeber Shandwick

United Minds grundades 1999 som ett systerbolag till kommunikationsbyrån Prime. I maj köptes de två byråerna upp av den globala pr-koncernen Weber Shandwick.

United Minds har sedan starten riktat in sig på strategi- och analysverksamhet till skillnad från Prime som varit mer inriktad på direkt kommunikation och pr.

Nu väljer Weber Shandwick att lansera United Minds på en global skala. Det innebär att företaget från och med i dag kommer att växa med 60 personer på marknader som USA, Storbritannien, Tyskland och Sverige. Nästa år planerar man även att etablera verksamheten i Latinamerika och Asien.

– United Minds i Sverige har förvandlats till en strategisk rådgivare som levererar kvalificerade verktyg för verksamhetsförändring i företag. Våra metoder för att kartlägga kommersiella hot mot våra kunder och förvandla dem till affärsmöjligheter har väckt stort intresse i omvärlden. Nu blir vi en del i ett global strategisk konsulterbjudande under namnet United Minds, säger Thomas Areskoug, United Minds.

Kate Bullinger, global chef för Weber Shandwicks erbjudande inom change management, kommer att leda United Minds från kontoret i New York.

– Det är inspirerande att United Minds kan vara en viktig motor i en sådan här kraftsamling kring ett nytt erbjudande i ett globalt kommunikationsföretag, säger Thomas Areskoug, United Minds.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.