Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 8 november 2007, 12:22
Trots att Paradiset inte är med i leken längre när det gäller Diesel är fortfarande svenskar involverade i reklamen. Kessels kramers andra Dieselkampanj som drar igång i februari är fotograferad av Carl-Johan Paulin och designad av Acne.
Diesels och Paradisets tio år långa samarbete var oerhört uppmärksammat och belönat. Sedan februari i år jobbar italienska Diesel med den holländska byrån Kessels Kramer. Förra kampanjen med modeller i masker, fotograferad av Jean-Pierre Khazem, var den första utan svensk involvering. Nu återvänder Diesel till svenskarna. Klädmärkets nya kampanj som startar i mitten av februari har flera svenskar varit involverad i. Acne har varit med och designat. Den svenska fotografen Carl-Johan Paulin har fotograferat. Svenska Avanti har gjort repro. Hur samarbetet har sett ut och vilket manér bilderna har är dock hemligt, likaså om man ändrat på konceptet.- Jag kan tyvärr inte tala om det, säger Carl-Johan Paulin.I Kessels Kramers första Dieselkampanj var konceptet Save yourself och gav bisarra överlevnadstips för att leva länge. Carl-Johan Paulin har jobbat med Acne tidigare, bland annat med musikvideon till Four Big Speakers för bandet Whale. Han har fotat mycket för tidningar som Café, men också gjort reklamjobb för Garbergs, Paradiset och Euro RSCG. Acne har tidigare både jobbat för Diesel och Kessels Kramer.
Maria Lindholm