Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Svenskarna som kan vinna i normkritiska Gerety Awards

Publicerad: 17 Juni 2019, 09:13

Forsman & Bodenfors har två vinstchanser för "The E.V.A Initiative" för Volvo.

Forsman & Bodenfors, ANR BBDO och Le Bureau finns bland de svenska byråerna som har chans att ta hem vinst i den normkritiska reklamtävlingen Gerety Awards.


Ämnen i artikeln:

KingANR BBDOTBWA StockholmLe BureauForsman & Bodenfors

Gerety Awards grundades av Lucia Ongay, tidigare på Epica, och syftar till att genom talang, mentorskap och nätverk försäka omdefienera villkoren inom reklambranschen och lyfta initiativ som främjar mångfald inom de kreativa näringarna. Priset har fått sitt namn från pionjären Frances Gerety, copywritern som ligger bakom den klassiska copyn "A diamond is forever" för De Beers' diamonds. Tove Langseth leder den svenska jurygruppen.

LÄS MER: "Hela svenska juryn till Gerety Awards"

Nu presenteras nomineringarna till den första upplagan av tävlingen. Nedan kommer de 11 svenska nomineringarna:

Åkestam Holst och ANR BBDO:
3 nomineringar för "In the names of equality" för Fredrika Bremer Förbundet och Rättviseförmedlingen

Forsman & Bodenfors:
1 nominering för "What are you wearing" för Åhléns
2 nomineringar för "The E.V.A Initiative" för Volvo

Edelman Deportivo:
3 nomineringar för "Old Milk" för Coop

Le Bureau:
"Artificial with a heart" för Arbetsförmedlingen
"Taking Care of Business "för Arbetsförmedlingen

TBWA Stockholm:
"Vem du än är" från SL

MC Saatchi Stockholm:
1 nominering för "Above and beyond" för Com Hem

King:
#metoo för Childhood

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.