Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Sveriges bästa PR-byråer

Publicerad: 20 november 2008, 09:44

Tidigare år har Westander prenumererat på första platsen i Resumés byråtävling i kategorin pr-byråer. I år är startfältet lika hårt som tidigare.


En av uppstickarna i årets tävling är A.W.B. Byrån grundades 2004 av Johan Grönberg, Martin Bundock och Mattias Rosenqvist. Vd:n Johan Grönberg drev tidigare marknadsanalysbyrån Mama.
A.W.B har sju heltids­anställda och den största kunden är Nike.
I år räknar man med att omsätta mellan 8–9 miljoner kronor och uppskattar vins­ten till 1 miljon kronor.
– Vår vision är att bli en av Europas mest intressanta kommunikationsbyråer, säger Johan Grönberg.
A.W.B tillhör en typ av pr-byrå som har bakat in en större del trendkänsla i sitt koncept och som har en liknande inriktning som framgångssagan Jung.
– Vi är lite lika dem och har lite samma bakgrund. Vi kommer från en subkulturell värld och gör liknande uppdrag.
Den skånska kommunikationsbyrån Wirtén PR & Kommunikation AB är en annan uppstickarkandidat. Byrån går från att vara etablerad i södra Sverige till att lägga mer svensk mark under fötterna.
Både A.W.B och Wirtén PR & Kommunikation AB räknas till årets utropstecken i SBB.

Nominerade Sveriges bästa byrå - PR

A.W.B
Agency
Coast Communications
Newsroom AB
Sargasso
Spotlight PR
Strandberg Haage
Wenderfalck
Westander
Wirtén PR & Kommunikation AB

Claes de Faire

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.