Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Sveriges bronshjältar i AMF-kampanj

Publicerad: 14 oktober 2011, 15:25

Bronshjältarna Thomas Ravelli och Kennet Andersson åker på tågluff tillsammans om 30 år.
Ja, åtminstone i Forsman & Bodenfors nya kampanj för AMF som heter "Vem vill du ta med dig på framtidens drömresa?".


Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsAMF

– Vi har gjort en kampanj som uppmanar folk att fundera kring en drömresa i framtiden. Vem de skulle vilja åka med och vart. På så sätt vill vi skapa en härlig bild av tiden som pensionär, göra den mer attraktiv och därmed få människor att engagera sig i sin pensionslösning. Och för att visa hur en sådan resa skulle kunna te sig har vi använt välkända människor och deras tänkta resor om 30 år, säger Jacob Nelson, copy på Forsman & Bodenfors i ett pressmeddelande.

Den första filmen i raden har Thomas Ravelli och Kennet Andersson i huvdrollen. År 2041 åker de tillsammans genom Europa. Filmen börjar gå i tv på måndag, och fler kommer sedan att komma på samma tema. Dessutom finns en kampanjsajt på Facebook där besökarna kan planera sin framtida resa.

– På sajten kan man konkretisera drömmarna lite och bjuda in den kompis man vill ha med sig. Slutresultatet blir en bild av de två resenärerna på det valda resmålet. Så som de kan komma att se ut 2041 eller när man nu väljer att resa, kommenterar Jacob Nelson.

Arbetsgrupp

Kund:

AMF

Åsa Ambuhm

Cecilia Rosendahl Lavén

Arbetsgrupp F&B:

Jacob Nelson, copywriter

Johan Eghammer och John Bergdahl, art directors

Åsa Plahn, grafisk formgivare

Leif Sorte, projektledare

Nicole van Rooij Ekström, produktionsledare

Lina Thomsgård, PR

Magnus Kennhed, byråproducent

Peter Gaudiano, webbproducent

Produktionsbolag film:

Acne

Tomas Skoging, regissör

Kalle Schröder, exekutiv producent

Robert Nathansson, producent

Produktionsbolag webb:

b-reel

Mediabyrå:
Mindshare

Mobilsajt:
Mobiento

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsAMF

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.