Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Sveriges första guld till Åkestam Holst

Publicerad: 16 juni 2008, 18:59

Åkestam Holst tre nomineringar i kategorin Promo gav ikväll utdelning. Göran Åkestam fick ta emot festivalens första svenska guldlejon på scenen.


CANNES. Redan igår tog Åkestam Holst ut en del av segern och gladdes åt de tre nomineringarna.
Vid kvällens gala fick byrån ett guldlejon för kampanjen ”Hatch an egg” för Playground.
Kampanjen belönades dessutom med ett bronslejon.

Göran Åkestam tog hem Sveriges första Guldlejon. Foto: Sören Andersson

– Det kändes fantastiskt roligt att vi fick ett guldlejon. Det är otroligt stort, sa Jesper Holst, som dessutom sitter i juryn för Promo.

Family Business belönades med ett bronslejon för kampanjen ”Absolut Disco” som man gjort för Vin & Sprit.

Grand Prix i Promo går till BBDO New York för sitt arbete för HBO och ”Voyeur integrated campaign”.

– Det är ett exempel på en enastående kampanj av vår tid, sa juryns ordförande Armin Jochum.

Enligt juryns ordförande var Åkestam Holsts arbete aldrig aktuellt för ett Grand Prix.

Läs mer om Cannes Lions i veckans nummer av Resumés papperstidning.

Claes de Faire

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.