Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Sveriges Radio väljer JG Communication

Publicerad: 28 maj 2013, 08:41

Christian Sahlgren, vd JG Communication.

Foto: Pressbild.

Krisdrabbade JG Communication blir Sveriges Radios partner för redaktionell kommunikation. Totalt nio byråer deltog i upphandlingen.


Ämnen i artikeln:

SkanskaSveriges RadioJG Communication

JG Communication drabbades hårt av att Ericsson drog ned kraftigt på  beställningarna. 26 personer fick gå under hösten och tio medarbetare  hade slutat redan innan sparpaket.

Bolaget var till och med så hårt  pressat att man började hyra ut delar av sina kontorslokaler.

Nu börjar det dock se ljusare ut.

Bolaget vann Skanska för två digitala contentprojekt nyligen –   strategi- och innehållsproduktion för sociala medier samt en  omfattande  global analys av informationsstrukturen på Skanskas  intranät.

Nu står det också klart att JG Communication har vunnit Sveriges Radio.

– Det är ett spännande och omfattande uppdrag, där vi kommer kunna   utnyttja vår bredd som contentbyrå – från strategisk rådgivning till   produktion, säger Christian Sahlgren, vd för JG Communication i en  kommentar.

Uppdraget  är ett ramavtal och omfattar alltifrån  produktion av tidningar och  magasin till tema- och specialnummer,  årsredovisningar och foldrar. JG Communication förväntas även producera  webb-tv och filmer samt utveckla kommunikation och dialog via sociala  medier.

Ramavtalet har inget beräknat värde, utan löper under två år med möjlighet till två års förlängning.

JG  Communication har 90 medarbetare med 18 olika nationaliteter. Bolaget  har varit verksamt sedan 1989 och ingår i Nordic Morning Group.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.