Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Sveriges Reklamförbund byter namn

Publicerad: 12 maj 2009, 13:19

Ett namnbyte som skakar om en hel bransch! Sveriges Reklamförbund byter namn till Sveriges Kommunikationsbyråer.


Ämnen i artikeln:

Sveriges KommunikationsbyråerBjörn RietzSveriges Reklamförbund

Björn Rietz söker en bredare bas.

En enig styrelse föreslår att Sveriges Reklamförbund byter namn till Sveriges Kommunikationsbyråer vid föreningens årsmöte den 29 maj.
Förslaget motiveras bland annat av att förbundet idag är ett brett förbund där alla ska känna sig välkomna, skriver förbundet ett i ett pressmeddelande.

Sveriges Reklamförbund bildades 1986. Ett namnbyte har varit aktuellt de flera gånger sedan dess – inte minst för att bättre spegla branschens sammansättning.
– Vi är ett brett förbund idag och vi vill att alla medlemmar ska känna sig representerade i namnet och att nya medlemmar ska känna sig välkomna in i förbundet, säger Björn Rietz, vd för Sveriges Reklamförbund.
Han fortsätter:
– Åtta av tio medlemsbyråer uppger idag att de arbetar med kommunikation rätt och slätt. Styrelsen menar därför att Sveriges Kommunikationsbyråer är ett bra namn för medlemmarna att samlas kring.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.