Nyheter
Sveriges största annonsörer i sommar – så rör sig medieinvesteringarna i åtta branscher
Publicerad: 20 september 2021, 13:43
Med både OS och EM i fotboll under sommaren och en släpande pandemieffekt i bagaget nådde bettingbolagens reklambudgetar nya höjder. Resumé går igenom de viktigaste rörelserna för att se mediestrategierna för Sveriges största annonsörer inom spel, dagligvaruhandel, telekom, bygghandel, fordon, fintech, resor och media.
Enligt färska siffror från Kantar/Sifo ökar medieinvesteringarna hos de största annonsörerna. Hela 22 av 30 av de största annonsörerna i Sverige ökade sina medieinvesteringar under perioden april till september jämfört
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.