Nyheter
Sveriges största annonsörer i sommar – så rör sig medieinvesteringarna i åtta branscher
Publicerad: 20 september 2021, 13:43
Med både OS och EM i fotboll under sommaren och en släpande pandemieffekt i bagaget nådde bettingbolagens reklambudgetar nya höjder. Resumé går igenom de viktigaste rörelserna för att se mediestrategierna för Sveriges största annonsörer inom spel, dagligvaruhandel, telekom, bygghandel, fordon, fintech, resor och media.
Enligt färska siffror från Kantar/Sifo ökar medieinvesteringarna hos de största annonsörerna. Hela 22 av 30 av de största annonsörerna i Sverige ökade sina medieinvesteringar under perioden april till september jämfört
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.