Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"SVT borde sälja mer sponsring"

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Men hallå Ninna Engberg som fått jobbet som ny sponsringschef på SVT.Grattis till nya jobbet.


- Ja, tack. Det är jättekul. Jag har bara jobbat i två dagar än?Vad gör en sponsringschef?- Ja, en sån ska se till att det kommer intäkter till SVT. För vi kan ju få in pengar genom att sälja sponsring. Med sponsringsskyltar, förstås.Annars blir ni fällda.- Just det. Men skyltar får vi ha.Är du färdig med radion nu?- Ja, jag är färdig med radion. Jag har jobbat med kommersiell radio i sju år först på MTG och sedan på RTL med Lugna Favoriter. Nu känns det kul att börja med ett nytt media. Jag har ju jobbat med tidningar och med radio, så tv blir liksom nästa steg.Vad var det som hände när du slutade, egentligen?- När MTG köpte Lugna Favoriter så kände jag att jag inte hade lust att vara med längre. Så jag hoppade av. Sedan har jag varit ledig.Hur lång semester fick du?- Jag har varit ledig i åtta månader. Det har varit jätteskönt.Hur länge blir du kvar på det här jobbet?- Jag vet inte. Jag har ju nyss börjat, men det är jätteroligt. Och jag menar? jag var nio år på DN, och sju år på radion. Så det lär dröja.Men när du går vidare, vart skulle du vilja gå?- Ja, det skulle väl kunna bli köparsidan i så fall.En sista fråga, hur mycket sponsring tycker du att SVT ska sälja?- Vi håller på med en budget nu, och jag ska inte säga några siffror, men jag tycker att man borde sälja mer än vad man gjort.

Robert Svensson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.