Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sydsvenskans reklamklipp

Publicerad: 3 Juli 2008, 13:39

Sydsvenskans sommarkampanj drar igång i nästa vecka. Temat är att ta semester från semestern. För att uppfylla det kommer tidningen att klippa gräset åt semesterfirarna i Malmö.


Sydsvenskan klipper malmöbornas gräsmattor i en ny kampanj.

– Just tidsbrist är ett av de vanligaste anledningarna till att vi tappar prenumeranter. Nu gör vi ett event där vi klipper gräset medan läsaren får tid att njuta av tidningen, säger Peter Meyerhofer, varumärkeschef på Sydsvenskan.

Kampanjen börjar i nästa vecka med annonser i Sydsvenskan och radioreklam. Veckan därefter drar gräsklippningen igång. Tio personer med tio gräsklippare står då redo att klippa gräset åt Malmöbor. Bokningen gör man via en kampanjsajt.

Förhoppningen är att samtidigt passa på att öka antalet prenumeranter,
– Vi går ut med ett prenumerationserbjudande samtidigt med kampanjen. Syftet är också att stärka Sydsvenskans varumärke som något lustfyllt.

Bakom kampanjen ligger Sydsvenskans reklambyrå The Fan Club och eventbyrån PS Communication.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.