Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Synologen satsar på trendmagasin

Publicerad: 3 juli 2013, 06:55

Optikerkedjan Synologen, med över 120 medlemsbutiker i Sverige, satsar på att nå ut till kunderna med ett relationsbyggande trendmagasin – Eye Spy Magazine. Kedjan har tagit innehållsleverantören Make Your Mark till sin hjälp.


Ämnen i artikeln:

Make Your Mark

Eye Spy Magazine bygger på boken Eye Spy Look, vilken har tagits fram i  samarbete med Svenska Moderådet och Lotta Ahlvar.

Syftet är naturligtvis dels att  inspirera, dels att visa att Synologen inte bara erbjuder moderiktiga  glasögon, utan också står för fackkunskap och kvalitetsprodukter.
–  Både solglasögon och bågar är idag en självklar modeaccessoar. En viktig  ingrediens i dagens modebild. Många av dagens konsumenter har ett  flertal bågar beroende på outfit och tillfälle, säger Gabriella Ödman,  marknadschef på Synologen.

Synologen har genomfört en klassisk  upphandling för att hitta den som känns mest lämpad att ta fram kedjans  trendmagasin – valet föll på Make Your Mark.
– Det här är både  fashion och yrkeskunnande som ska framföras på ett snyggt och initierat  sätt och därmed locka den breda målgrupp som Synologen har, säger Anders  Ingårda, vd på Make Your Mark.

Eye Spy Magazine ges ut med två  nummer per år och finns tillgänglig runtom i Sverige samt i  medlemsbutikerna från och med i höst.

Make Your Mark har även kunder som KappAhl, Intersport, Statoil och Gallerian.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Make Your Mark

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.