Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

T-shirten som ska sätta press på Kina

Publicerad: 16 juni 2008, 15:06

Amnesty drar nu igång sin sommarkampanj. Förutom en rad festivaler och stadsfester följer organisationen med Lars Winnerbäck på turné.


T-shirten blir en del av kampanjen. Foto: Kampanjbild

Kampanjen är framtagen av eventbyån Fieldwork och reklambyrån IK Stockholm. Syftet är att sätta fokus på Kinas brott mot de mänskliga rättigheterna.
– Under sommarturnén vill vi berätta om kränkningarna av mänskliga rättigheter, uppröra men
samtidigt inge hopp om förändring. Säger Fredrik Kron, kampanjansvarig på svenska Amnesty.

Kampanjens slagord är: Säg något! Det syftar på bristerna i yttrandefrihet i Kina. Under kampanjen kommer Amnesty samla in namn på en protestlista som ska skickas till Kinas ambassad.

För kampanjen har Amnesty också tagit fram en t-shirt. Där kan man själv skriva sitt budskap, bli fotad och hamna på kampanjens sajt.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.