Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Tackolov lanserar fjäll i Stockholm

Publicerad: 29 maj 2009, 13:05

Borgafjäll har problem med att för få känner till dem. Nu öppnar de ett showroom i Stockholm för att få fler att hitta till fjället. Bakom marknadsföring, som bland annat innefattar en toalettstolslift och renspår, står reklambyrån Tackolov.


Tackolov lanserar fjäll i Stockholm

Borgafjäll tycker att de är en alldeles för hemlig fjällort. Det vill de nu ändra på. Uppdraget att ta fram en kampanj för lanseringen av fjällets showroom i Stockholm gick till reklambyrån Tackolov. Temat för kampanjen är ”Där vägen slutar börjar upplevelsen”.

Kampanjen består av skyltar, ren och vargspår samt en snöhög som i takt med att den smälter bort visar allt mer av skylten bakom med kampanjens budskap. Inne i showroomet finns också en toalett gjord av en stolslift och målade skidor på golvet.

– Syftet med alla aktiviteter var självklart att skapa uppmärksamhet och starta en snackis bland de som passerar dagligen. Vi ville även flytta en bit av Borgafjäll till Stockholm, säger Tina Rundgren, copy på Tackolov, i en kommentar.

Borgafjäll

Byrå: Tackolov
Uppdragsgivare: Yvonne Lif-Lövbrand, Hotell Borgafjäll
Arbetsgrupp: Gustaf Boman, AD, Tina Rundgren, copy, Jessica Carenfelt, formgivare, Marie Arvidsson, produktionsledare, Anna Sjöberg, projektledare

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.