Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag29.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Talentum lanserar Teknikhistoria i butik

Publicerad: 1 Mars 2011, 12:03

Talentums nya magasin Teknikhistoria lanseras nu i butik. Det första numret, som bara gick att köpa via prenumeration, var en succé. – Vår primära målgrupp är Ny Tekniks prenumeranter, läsare och webbläsare och vi ville ge dem möjlighet att prova vårt nya magasin före alla andra, säger Mikael Bergh, marknadschef på Talentum Media AB.


Ämnen i artikeln:

Ny TeknikTalentum

Talentum lanserade i december sitt nya magasin Teknikhistoria. Då gick den bara att köpa via prenumeration via Nytekniks olika kanaler. Kampanjen blev en succé och har redan dragit in över 9 000 betalande prenumeranter. Nu tar man nästa steg och slägger magasinet i butik.

– Vi har gjort en hel del förbättringar och kommer även att köpa strategiska ytor på vissa kedjor för att ge magasinet en bra start, säger Mikael Bergh i ett pressmeddelande.

Teknikhistoria kretsar i första hand kring industrialismen. Fokus är vinklar som hyllar den svenska ingenjörsinsatsen. Detta genom att beröra, överraska och inspirera på ett folkligt och kunnigt sätt.

År 2000 fanns bara en historietidning på marknaden och den hade en upplaga på 25 100 ex. Idag finns åtta tidningar med en sammantagen upplaga på 200 000 ex.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Ny TeknikTalentum

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.