Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Tårta i Ockelbo och egenannonser

Publicerad: 5 mars 2010, 14:29

På torsdag, med 100 dagar kvar till det stora bröllopet släpps Aftonbladets nya satsning Royal. Med hjälp av tårtbjudning i Ockelbo och egenannonser ska tidningen ge en hård kamp mot övriga konkurrenter.


I sammanlagt sex olika temanummer, såväl före som efter bröllopet kommer tidningen att komma ut. Frontnamnen blir Herman Lindqvist och Jenny Alexandersson, utöver det jobbar en reporter och en redigerare fullt ut med tidningen.
– Sedan har vi en egen nyhetsredaktion som bara jobbar med bröllopet, och som också kommer att kunna bistå med nyheter, säger Marica Finnsiö, utvecklingschef på Aftonbladet.

Det finns flera konkurrenter på bröllopsmarknaden marknad, varför ska man välja Royal?
– Jag tror att vi har en bra och prisvärd tidning som läsarna kommer att gilla, med också unika bilder och historier.

Hur kommer tidningen att marknadsföras?
– Främst genom egenannonser i vår huvudtidning, i en av våra bilagor och på nätet. På torsdag, när tidningen kommer ut, kommer vi också att bjuda hela Ockelbo på tårta.

Hur många ex räknar ni med att kunna sälja?
– Vi brukar inte, som du vet, nämna siffror, men vi räknar med att sälja bra. Sedan är det alltid svårt på förhand veta hur väl en satsning ska slå ut.

Kritiker menar att det inte finns någon ekonomisk vinning i bröllopet, utan att kvällspressen bara förstorar upp det hela, kommentar?
– Jag tror att vare sig man vill eller inte kommer att bli om man inte redan är, engagerad i bröllopet. Det här är en stor nyhetshändelse, och det är klart det ska uppmärksammas, säger Marica Finnsjö.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.