Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 4 oktober 2011, 15:11
Tele2 organiserar om marknadsavdelningen.
Organisationen kommer att delas upp tre affärsområden.
Samtidigt ska företaget spara 100 miljoner kronor på personalkostnader.
Ämnen i artikeln:
Tele2Nyhetsbyrån Direkt rapporterade tidigare i dag att Tele2 ska skära ned personalkostnaderna med 100 miljoner kronor från årsskiftet. 68 tjänster och 110 konsulttjänster uppges försvinna.
I samband med med nedskärningarna kommer man även att genomföra en omorganisation av marknadsavdelningen, som kommer att delas in i tre affärsområden: Tele2 Business, Tele2 Privat och Comviq.
Caroline Johansson, blir t.f marknadschef för Tele2 business, Monika Elgemark blir t.f marknadschef för Comviq. Båda hämtas internt. Samuel Skott kommer att ha ett övergripande ansvar för affärsområdet Tele2 Privat, men en marknadschef för affärsområdet kommer att tillsättas.
– Vi gör det här för att hålla nere personalkostnaderna och för att vara nära kunderna, säger Pernilla Oldmark, informationschef på Tele2, till Resume.se.
Hur påverkas byråsamarbetena av det här?
– Det kommer inte att påverka våra byråsamarbeten alls, inte heller vår kommunikation.
I dag stod det klart att tidigare marknadschefen Frippe Stenberg lämnar sin tjänst.
Tero Marjamäki
Ämnen i artikeln:
Tele2