Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Tele2:s motsats till startup triumferar i företagskampanj

Publicerad: 29 november 2018, 16:47

Tele2 startade världens första "end-up" – en slags antites till en start-up där man man bjöd in tävlande till chansen till ett komplett företagsbygge. Nu vinner operatören 100-watt i kategorin företagskampanj tillsammans med sin byrå Åkestam Holst.


I början av året bjöd Tele2 in aspirerande entreprenörer att tävla om ett komplett företagsbygge till ett värde av två miljoner kronor som vinnaren fick förvalta i kampanjen "Tele2 End up". Tillsammans med andra samarbetspartners (däribland Prime/United Minds) fick reklambyrån Åkestam Holst vara med om att bygga ett företag från grunden, med hjälp av omfattande research men utan affärsidé.

Vinnaren fick sedan en nyckel till ett fullt kontor i centrala Stockholm byggt med konsultation från experter med de senaste it- och telekomlösningarna. End-Up började med slutet för att ta bort de första hindren för att förverkliga en entreprenörsdröm.

Nu vinner kampanjen 100-watt i kategorin företag kampanj med motiveringen:

"Allt startar med en bra affärsidé. Årets 100-wattare går till en briljant idé som vänder på resonemanget. Genom att efterlysa världens första End-Up lyckas Tele2 visa att man tar företagande på allvar och samtidigt röra sig bort från prisdiskussion och fokusera på det som är viktigast: kommunikationslösningar. En blivande reklamklassiker som är lika underhållande som varumärkesbyggande."

Övriga vinnare var:
75 watt Arbetsförmedlingen och Le Bureau – "Gör plats"
50 watt Renault och Reaktion – "Vägen till framgång"

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.