Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Telefonjack nej tack

Publicerad: 24 augusti 2009, 11:09

Redan i somras startades sajten Telefonjacknejtack.se. Besökare lockades genom gerillaaktiviteter. Idag stiger Tre fram som avsändare och drar samtidigt igång en bred kampanj.


Ämnen i artikeln:

Scholz & FriendsWeber ShandwickTreGina Azaric

Tres breda kampanj drar igång idag. Här en av annonserna.

– Det blir vår stora kampanj i höst. Vi kommer att synas i tv, webb, radio och print, säger Gina Azaric, marknadschef 3 privat.

Budskapet i kampanjen är att det är dags att skrota den fasta telefonin och bara använda mobilen. Men frågan är om inte Tre därmed stärker även konkurrenterna eftersom de också kan erbjuda den tjänsten.
– Det är klart att vi vill väcka frågan. Men samtidigt har vi väldigt bra paketering av våra tjänster. Därför tror jag att man kommer att välja oss om man säger upp sitt fasta abonnemang.

Vad har gerillaaktiviteten fått för respons?
– Vi har fått igång diskussionen i 15 städer. Det har också gett en del artiklar i pressen.

Tres reklambyrå är       Scholz & Friends   och Weber Shandwick står för pr.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.