Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Telenor lyfter problematiken kring digital stress

Publicerad: 29 april 2015, 14:24

Foto: Kampanjbild

I ett initiativ man valt att kalla Workfulness vill Telenor lyfta frågan om hur man kan hantera teknikstress och mobilberoende i arbetsmiljöer.


Ämnen i artikeln:

Hanna RiberdahlTelenor

– I våra hem och i skolans värld har det länge pratats om policys och förhållningsregler för teknikanvändning, men på våra arbetsplatser är det i mångt och mycket en icke-fråga. Vi ser ett enormt behov av att lyfta den här diskussionen och att bidra med lösningar, säger Hanna Riberdahl, head of marketing communication på Telenor Företag.

Tillsammans med hjärnforskaren Katarina Gospic har man tagit fram ett utbildningsprogram och en handbok. Förhoppningen är att motverka ineffektivitet på arbetsplatserna och hjälpa till att skapa en hållbar digital miljö.

– Att vi som operatör uppmanar företag att "koppla ned" får säkert en och annan att höja på ögonbrynen. Men det handlar inte om att man ska ringa, sms:a eller maila mindre, det handlar om att våga lyfta den här frågan och att lära företag hur de kan utnyttja tekniken smartare och få en sund digital arbetsmiljö. Genom att erbjuda en större nytta med våra tjänster kan vi få ännu nöjdare kunder, säger Hanna Riberdahl och fortsätter:

– Vi ville hitta ett begrepp som ramar in det här nya sättet att förhålla sig till tekniken på jobbet och landade i Workfulness, som betyder sund digital arbetsmiljö. Själva ordet är en nyckel i vår kommunikation eftersom det så tydligt signalerar att det handlar om en beteendeförändring.

Sedan i måndags rekommenderar Telenor utbildningsprogramet till alla sina företagskunder.

Arbetsgrupp:
Företag: Telenor
Hanna Riberdahl, Head of Marketing Communication Business
Anna Kågström, Content & Marketing Communication Manager
Annelie Forssell, Advertising and Media Manager

PR-byrå: Golin
Design Handbok: Lowe Brindfors
Filmproduktion: B-smart/Colony

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

Hanna RiberdahlTelenor

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.