Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Telenor testar dina mobila vanor

Publicerad: 1 mars 2010, 15:26

Telenor går ut i en stor kampanj där du själv kan testa hur mycket du använder digital kommunikation.
För att locka en publik till testsajten har Garbergs kontrakterat regissören Johan Renck.


Ämnen i artikeln:

GarbergsTelenorJohan Renck

Kolla in

- Kampanjsajten

Johan Rencks avskalade och repetitiva film förstärks av musiken som är Daft Punks ”Technologic”. Filmen ska sedan locka tittaren att gå in på Telenors kampanjsajt, där man i 15 frågor får svara på hur mycket tid man lägger i mobilen och annan digital kommunikation.
– Det är ett aktuellt ämne och saker man pratar om i stugorna. För ett företag som Telenor är det självklart att vara en del av den diskussionen, säger Joakim Landin som är projektledare för Telenor på Garbergs.

Men är inte risken att man får lite ont i magen efter testet och använder Telenors tjänster mindre?
– Jag tror inte att reklamen och kommunikationen påverkar på det sättet. Telenor har två miljoner kunder och det är klart att de är intresserade av hur de använder kommunikationen. De ska befästa sin position som kundens bästa coach.

Hur tänkte ni i utformningen av filmen?
– Det är en hyllning till de möjligheter som den nya kommunikationen ger.

Där kan du också få tips från Magdalena Ribbing om vilka etikettsregler som gäller. Psykologen Lars Joelson ger också råd runt digitala vanor. Förutom reklamfilmen kommer annonser och en webbkampanj att locka besökare till Telenors sajt. Filmen kommer att visas i SBS och MTG:s tv-kanaler, samt i TV4 Play och Aftonbladets webb-tv.

Arbetsgrupp: Telenor

Garbergs
Projektledare:  Joakim Landin
Produktionsledare:      Lotta Thunved
AD:     Johan Wilde och Mattias Dahlqvist
Copy:   Johan van der Schoot och Olle Nordell
Byråproducent:  Annika Witkowska        
Web Director:   Bjarne Melin
Grafisk formgivare:     Beatrice Sztanska

Renck Åkerlund Films
Regissör:       Johan Renck
Producent:      Annabel Ridley, Lina Stenberg och Magdalena Larsson
Fotograf: Fredrik Bäckar
Musik:  Daft Punk

Web:    Acne Production

Fotograf annonser och butik:    Henrik Bonnevier/Agent Bauer

Uppdragsgivare på Telenor:
Magnus West och Fredrik Burman

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

GarbergsTelenorJohan Renck

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.