Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tema Talang: Här är nya numret av Resumé

Publicerad: 31 Januari 2019, 08:32

De unga karriäristerna, den luttrade veteranen som trappar ned och serietidningsreklam. Årets första Resumétidning är bättre än någonsin. Måsteläsning för alla som är det minsta intresserade av marknadsföring och kommunikation. Magasinsredaktör Billy Andersson berättar vad som väntar prenumeranterna.


Efter trendspaningarna i sista utgåvan av Resumé 2018 tyckte vi det var dag att kolla upp generationen som ska ta över inom några år. De ambitiösa och framgångsrika 20-åringarna som kommer att styra utvecklingen på 2020-talet.

Men det finns så mycket mer. Vi tar det i sidordning.

LEDARE: Fredrik Svedjetun: Förändring och kompetens
Chefredaktör Svedjetun imponeras av dagens stjärnskott och berättar om sin egen talang, eller brist på talang, när han var ung och lovande.

ANDRA KANALER:
Sveriges bästa byrå.
Här är en sida för de som vill kolla upp vårens viktiga event.

BRIEF: Generation Alpha.
De flesta är trötta på millennials vid det här laget. Nu kommer deras unga och de är ännu värre.

INNOVATÖRER: Virtuella värdinnor
Virtuella värdinnor är kanske småtöntiga men under tekniken finns som alltid massa fördomar.

MÅNADENS KAMPANJ:
Åkestam Holst ägde 2018.
Ett ödesmättat möte.
Nya juryordföranden berättar
Vinnaren Magnus Jakobsson på Åkestam Holst förklarar varför man inte ska hänga upp sig på reklamtävlingar. Vi berättar om jurymötet som blev kanske var traditionalisternas sista framgång och årest juryordföranden presenterar sig.

UTLAND:
Cannabisreklam är stort
Mycket droger i samtiden nuförtiden. Vi berättar om den bästa cannabisreklamen.

COPYRANTER:
Bäst i Norden 2018
Vår amerikanske reklamkritiker hyllar ännu en gång den nordiska reklamen.

INSIKT:
Så dyr är en influencer
Vi boostade vår egen påhittade influencer med betalda följare och gissa vad som hände då?

MARKNADSCHEF:
Vimla svarar ogärna
Varumärket Vimla stärks och det kan bero på att operatören låter de unga kunderna slippa prata i telefon.

OPINION:
Bygga starka nätverk och problemet med lajks
Åsikter från två starka kvinnor.

BJÖRN RIETZ:
Så blir du populär
Rietz minns när han skulle anställa Pelle Sjönell.

SPECIAL:
Talang

DE SOM TAR ÖVER
Unga och engagerade

Marknadschefer, byråledare, rekryterare, nyckelpersoner i branschen och Simon Strand förklarar vad de unga på uppgång vill ha ut av sitt jobb och hur de är att jobba med.

TALANGTOPPLISTA
Morgondagens toppchefer
Vi listar 100 unga och framgångsrika utan inbördes ordning. Vi vet inte om det är den definitiva listan men många bra kommunikatörer och marknadsförare som är yngre än 30 år finns med.

SENIOR
Det handlar om att ge utrymme för nyfikenhet och erfarenhet
Annki Bryhn Jansson började på reklambyrå på 1970-talet. Då var det givet att det fanns seniora roller som vägledde ungdomarna in i yrket. Så är det inte längre.

SMINKA INTE GRISEN
Hon skrev årets marknadsföringsbok
Hur gör man för att behålla de bästa på kontoret? Prisade författaren Anna Dyhre berättar.

REPORTAGE
Öppenhet är inte bra – kontorslandskap som inte fungerar
Chefer är ofta extroverta och därför gillar de öppna kontorslandskap. Men för introverta kreatörer kan det vara förödande.

DEBRIEF
Reklammode – då och nu
Den stilige Vintagemannen ger dagens svartklädda reklamare svidande kritik

Våra viktiga verk:
Eva Ossiansson om sina favoritböcker
Varumärkesdoktorn visar det bästa från sin bokhylla och en favorit på Youtube.

Buzzbingo 2019:
Inkontinent marketing trendar i år
Bingobricka att ha med sig på nästa frukostseminarie när den viktiga pungresan ska diskuteras.

Ingen prenumeration? Lugn, det fixar du här!

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.