Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Tesch och Scheibel öppnar konsthall för tonåringar

Publicerad: 18 maj 2009, 09:43

Blast! Det är namnet på Fallon Londons senaste webbkampanj för BBC, signerad Måns Tesch. Användaren styr en konstnärsstudio direkt via sajten


Måns Tesch, Fallon London. Foto: Tobias Rydergren.

Enklare än graffiti!
Och kanske ett nytt sätt att upptäcka sin egen kreativa förmåga.
Med BBC Blast riktar sig Fallon till tonåringar som vill ta vägen till konsten via webben.
Användarna kan via olika tekniska lösningar både måla, skulptera och skriva på riktigt, i en 300 kvadratmeter stor konstnärsstudio i Southbank, London.

– Under projektets gång kommer Fallon att samarbeta med användarna för att bland annat göra tv-reklam. Vi bjuder också in etablerade konstnärer som samarbetar med användarna, förklarar Måns Tesch, digital strategisk chef på Fallon.

Tim Scheibel, som nyligen rekryterades från Lowe Brindfors till Fallon, har också jobbat med projektet.

Syftet med BBC Blast är att stärka tonåringarnas kreativa självförtroende, genom att testa ”riktiga” konstuttryck i en anonym form.
Maskinparken i konsthallen är öppen för användarna från lunch till midnatt.  
– Förhoppningsvis kan installation skapa verk som kan visas på både museum och offentliga plats i hela Storbritannien, säger Måns Tesch.

Arbetsgrupp

Project name: Blast Studio
Creative agency: Fallon
Client & their job title: Emma Thomas, Head of Marketing, BBC Future, Media and Technology
Brief: Launch BBC 'Blast Studio', a creative resource which encourages young people to experiment with their creativity
Executive Creative Director: Richard Flintham
Creatives: Kyla Elliot, Ben Beazley, Tim Scheibel
Group Account Director: Jonathan Trimble
Account Director: Marie Deery
Digital Strategy Director: Måns Tesch
Agency Executive Producer: Ellie Bailey
Experiential Producers: Jez Gooden and Zena Loxton
Production Company: Fallon Productions
Production Partners: Hothouse, Harmony Park, Acne Digital
Audio post-production: Wave
Media Agency: MPG

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.