Nyheter
Textreklamkommittén granskar DI:s bilaga
Publicerad: 8 november 2007, 12:21
Avanzas bilaga i Dagens Industri idag kommer att granskas på Textreklamkommittén nästa sammanträde. Det säger Lars J Eriksson, ordförande för Textreklamnämnden till Resumé.
TR
Tobias Rydergren
I december sammanträder textreklamkommittén finnas på dagordningen.- Jag blev förvånad när jag såg bilagan. Att göra ett omslag som är annons har jag sett tidigare, men inte att man lånar ut tidningens logotyp. Det tär på DI:s varumärke och renommé, säger Lars J Eriksson ordförande för Textreklamkommittén.Lars J Eriksson är politisk redaktör på Skånska Dagbladet. Hade han varit ansvarig utgivare hade han varit skeptisk till att släppa igenom en bilaga liknande DI/Avanzas.- Jag hade varit mycket tveksam. Generellt ska man vara öppen för nya annonslösningar, men det måste finnas tydliga gränser. Det ska vara lätt för en läsare att se vad som är reklam och vad som är redaktionellt material.