Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 15 mars 2018, 08:44
Hobo kreativa chef Cimon Nicholas tillsammans med The Social Fews grundare Suzan Hourieh Lindberg.
The Social Few, inkluderingsnätverket med inriktning på kommunikation, inleder ett samarbete med Hobo Hotel.
Samarbetet har som mål att avdramatisera inkluderande och normkreativ kommunikation genom att erbjuda en mötesplats för dialog mellan startups och etablerade företag. Samtalen kommer att kretsa kring hur en inkluderande kommunikation kan bidra med affärsnytta och stärka tillväxten.
– Det är många företag som som ännu inte känner till de, inte minst ekonomiska,
fördelarna med att jobba med inkluderande kommunikation och inkludering överlag.
Sen finns det de företag som känner till fördelarna men som inte vet i vilken ände de
ska börja. Vi vill minska kunskapsgapet och skapa en mer öppen dialog i näringslivet
när det kommer till just inkluderingsfrågan i samband med tillväxt, säger Suzan Hourieh Lindberg, grundare av The Social Few.
Det första evenemanget kommer att äga rum den 21 mars där Berghs-vd:n Camilla Wallander tillsammans med Gigital-vd:n Givar Shabani samt en icke namngiven person kommer att diskutera hur företagen jobbar med inkluderande kommunikation.
– Hela Hobo's existens bygger på ett gemenskapande. Det är vår konstanta drivkraft
att sammanföra de människor som från hela världen besöker oss dagligen, med
Sveriges nästa generations opinionsbildare, kreatörer och entreprenörer som
dagligen finns under vårt tak i olika former av co-creations. Vi ser det som en
självklarhet att förse oss själva och våra startups med verktygen som driver en
inkluderande kommunikation och verksamhet framåt, att inspirera och visa
möjligheterna och är därför otroligt glad över detta partnerskap med The Social Few,
säger Cimon Nicolas, kreativ chef på Hobo Hotel.